U wilt hoger in Google komen met uw website, u wilt zo gevonden worden door de juiste mensen en er dit laten resulteren in meer omzet (=winst). Maar hoe zorg ik voor meer bezoekers? Hoe kom ik hoger in Google? Hoe kan ik er voor zorgen dat Google mijn website bovenaan in Google plaatst en ik hoger in Google kom dan mijn concurrenten? Het geheime wapen binnen de SEO is: uniek zijn! Maar hoe werkt dat precies?

Waar enkele jaren geleden Google de ranking bepaalde op basis van de hoeveelheid links en teksten, komen we daar anno 2014 niet meer mee hoger in Google. Wat is er dan wel zo belangrijk om bovenaan in Google te komen? Google is de laatste jaren steeds strenger gaan letten op de kwaliteit van de websites. Als de zoekresultaten namelijk kwalitatief blijven, vindt de zoekende persoon sneller de informatie die hij zocht. Dat is het streven van Google: de zoekresultaten zo schoon mogelijk houden, zodat de zoekende persoon zo snel mogelijk vindt wat hij zocht! Hierdoor is de kwaliteit van de website ontzettend belangrijk geworden. De kwaliteit van de website kan getoetst worden door bijvoorbeeld de content (inhoud van de pagina). Google is slimmer en sluwer dan ooit tevoren, door diverse updates komen we er niet meer met wat goede teksten, wat linkjes en een sterke domeinnaam. Er is meer voor nodig om optimale vindbaarheid te creëren.

Optimaal gevonden worden is een unieke combinatie van techniek, content en autoriteit. De techniek bestaat vooral uit het gebruikte CMS (content management systeem). Door gebruik te maken van een open source CMS, zoals WordPress, Joomla, Magento, OpenCart, Drupal, TYPO3 etc, wordt het zoekmachine vriendelijk maken van uw website al een stuk eenvoudiger. De standaard CMS’en zijn steeds vaker geschikt voor een optimale vindbaarheid of kunnen eenvoudig worden geconfigureerd door de installatie en configuratie van plugins/modules. De vraag is dus niet welk CMS of welke techniek er is gebruikt, maar hoe wordt deze toegepast?

Een paar elementen die belangrijk zijn bij de toepassing van de technische richtlijnen die Google stelt zijn eenvoudig te controleren. Is uw menustructuur zoekmachine vriendelijk? Komen uw gewenste zoekwoorden terug in uw sitemap (de pagina’s binnen uw website). Zo komt het vaak voor dat de website technisch is geoptimaliseerd, maar de belangrijke pagina’s diep verstopt zitten onder een kopje ‘Diensten’, hierdoor kan deze pagina minder goed geïndexeerd worden. Weet u zelf op welke zoekwoorden u gevonden wilt worden? Is het voor Google ook duidelijk op welke zoekwoorden u gevonden wilt worden? Want als u niet weet waarop u gevonden wilt worden en deze niet in uw website terug komen, hoe kan Google dat dan weten? De kracht van Google is een website in technische goede staat, met een strategische sitemap en een goede keuze uit de zoekwoorden.

[call_to_action text=”Wilt u ook bovenaan in Google?” btn_title=”Kom in contact!” btn_link=”https://hvmedia.nl/contact” class=””]